مولفه راهی در یک گروه آبلی فشرده موضعی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان - دانشکده علوم ریاضی
  • نویسنده طیبه استوار
  • استاد راهنما حسین سهله
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1391
چکیده

به روی دایره واحد را گروه g یک گروه آبلی فشرده موضعی باشد. گروه همه همومرفیسمهای پیوسته از g فرض می کنیم g^ ، نمایش می دهیم. ارتباط بین یک گروه با گروه دوگان آن را بررسی کرده و ثابت می کنیم g^ نامیده و با g دوگان گسسته باشد. سپس، مولفه راهی یک گروه آبلی فشرده موضعی و گروه دوگان آن را تعریف g فشرده است اگر و فقط اگر چگال است. در ادامه مفهومی به g در مولفه همبند همانی 0 ga ، یعنی g کرده و نشان می دهیم مولفه راهی عنصر همانی نام دوگان گسسته را معرفی کرده و نشان می دهیم مولفه راهی در یک گروه آبلی فشرده، دوگان گسسته دارد. چون مولفه راهی دوگان گسسته دارد، می توان نتیجه گرفت که مولفه راهی با یک زیر گروه بسته اشتراک دارد، آنگاه بررسی می کنیم تحت چه شرایطی این اشتراک در زیر گروه بسته چگال است. این پایان نامه بر اساس [ 3] نگاشته شده و شامل چهار فصل می باشد. در فصل صفر تعاریف و قضایای مقدماتی ارائه می شود که در فصلهای بعد مورد نیاز است. در فصل اول مولفه راهی را در یک گروه آبلی فشرده موضعی مورد بررسی قرار می دهیم. در فصل دوم به خصوصیات مولفه راهی در گروه آبلی فشرده می پردازیم. در فصل سوم نشان می دهیم اشتراک مولفه راهی با یک زیر گروه بسته چه شرایطی دارد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گروه های هم مولد به طور فشرده تولید شده در کاتگوری گروه های آبلی فشرده موضعی

در کاتگوری گروه های آبلی،گروه های بطور متناهی تولید شده نقش مهمی را بازی می کنند. تعمیمی از رده گروه های بطور متناهی تولید شده در کاتگوری گروه های آبلی بطور موضعی فشرده ، رده گروه های بطور فشرده تولید شده است. دوگان رده گروه های بطور متناهی تولید شده در کاتگوری گروه های آبلی، رده گروه های بطور متناهی هم مولد است.در این پایان نامه رده ای از گروه های آبلی بطور موضعی فشرده را که تعمیم رده ای از گر...

15 صفحه اول

موجک های متعامد با محمل فشرده روی گروه های به طور موضعی فشرده ی آبلی

در این پایان نامه به معرفی و مطالعه ی فضاهای v_m برای به دست آوردن آنالیز چند ریزه ساز می پردازیم. آنالیز چندریزه ساز در فضاهای l^2 روی گروه های به طور موضعی فشرده ی آبلی که یکی از مفاهیم اصلی تیوری موجک است. برای اعداد صحیح p,n?2 تابع ??l^2 (g) را طوری تعیین می کنیم که پایه ی متعامد یکه ی تحت انتقال پایا دارد. محمل فشرده با اندازه ی هار دارد. در معادله ی مقیاس با ضریب عددی p^n صدق کند...

توسیع های شکافته شدنی در کاتاگوری گروههای آبلی فشرده موضعی

در این پایان نامه، گروههای انژکتیو و تصویری محض در کاتاگوری گروههای آبلی فشرده موضعی و ناهمبند کلی را تعیین می کنیم. همچنین گروههای آبلی فشرده موضعی که دارای زیرگروه تابدار ماکسیمال بسته اند را تعیین می کنیم. در آخر، توسیع های تی را در کاتاگوری گروههای گسسته آبلی معرفی کرده و ثابت می کنیم که مجموعه تمام توسیع های تی تحت جمع بئر یک زیرگروه گروه توسیع ها است.

15 صفحه اول

آنتروپی روی درونریختی های گروه های آبلی موضعا فشرده

در مقدمه شرح مختصری از تعریف آنتروپی برای گروه های آبلی موضعا فشرده توسط پیترز را بیان می کنیم. این نگرش اجازه کار با درونریختی ها را به جای کار با خودریختی ها می دهد.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023